Yhteydenotto terveydenhuoltoon
Mitä tapahtuu kun asiakas ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon?
Ensikontakti
- Ensikontaktissa tilanne kartoitetaan ja arvioidaan muistiselvittelyn tarpeellisuus sekä kiireellisyys
- Varataan aika terveydenhoitajan tai sairaanhoitajan vastaanotolle
- Ohjeistetaan asiakasta ottamaan vastaanotolle mukaan ajantasainen lääkelista ja tiedot käytösssä olevista käsikauppalääkkeistä sekä vitamiineista ja luontaistuotteista.
Sairaanhoitajan tai terveydenhoitajan vastaanotto
- Vastaanottokäynnillä hoitaja kartoittaa arjen sujumista ja siinä tapahtuneita muutoksia sekä tekee muistia ja tiedonkäsittelyä kartoittavia testejä.
- Ohjaa potilas ottamaan mukaan ajantasainen lista käytössä olevista lääkkeistä ja keräämään listalle myös käsikauppalääkkeet, vitamiinit ja luontaistuotteet
- Halutessaan asiakas voi ottaa läheisen mukaan vastaanotolle
Laboratorio
- Laboratoriolähete kulkee sähköisesti, valmistautumisohjeet tutkimuksiin annetaan hoitajan vastaanotolta
- Ohjaa ajanvaraus Fimlabin laboratorioon
- Tarpeen vaatiessa laboratorioaika varataan jo vastaanotolla ja annetaan varaustiedot asiakkaalle kirjallisina
Lääkärin vastaanotto
- Lääkäri kartoittaa oireita ja arvioi hoitajan vastaanotolla tehtyjen testien tulokset sekä laboratoriokoevastaukset
- Lääkäri tarkastaa lääkityksen
- Lääkäri arvioi onko tarvetta tarkempiin selvittelyihin muistin suhteen ja tekee lähetteen sairaalan poliklinikalle tai asiakkaan kanssa yhdessä seurantasuunnitelman terveysasemalle hoitajan vastaanotolle
Last modified 22.8.2024