Hyvin hoidettu
Saitko hyvää palvelua? Oliko ammattilaisen osaaminen timanttia ja tunnelmakin kohdillaan? Kerro kokemuksestasi - tehdään yhdessä hyvä työ näkyväksi!
Marraskuun ajan haluamme tehdä hyvää työtä näkyväksi ja saada kiitokset kuuluviin – siinä sinä voit auttaa meitä. Kerro, millaisissa asioissa sosiaali- ja terveys- ja pelastuspalvelut ovat onnistuneet. Millaisia onnistumisia sinä olet kohdannut? Mitkä asiat on hoidettu hyvin? Mihin haluaisit lähettää kiitokset? Kerro kokemuksesi.
Julkaisemme palautteita verkkosivuillamme seka mahdollisesti myöhemmin muissakin materiaaleissamme. Julkaisemme niitä myös sosiaalisessa mediassa tunnisteella #hyvinhoidettu.
Kiitos kuuluviin
Tiesitkö, että viimeisen puolen vuoden aikana palautekanavaamme on tullut 1500 kiittävää viestiä?
Hyvää palautetta saamme siis säännöllisesti, mutta valitettavasti emme tietosuojasyistä voi julkisesti jakaa niitä palautejärjestelmäämme tulleita ihania kiitoksia, joita henkilökuntamme saa. Kyseisiin yksiköihin palautteet toki aina toimitetaan sisäisesti perille. Tällä kampanjalla haluamme saattaa kiitokset kuuluviin.
"Tiedän olevani joskus haastava potilas haavahoidoissa enkä aina kovin palkitseva hoidettava, mutta silti hoito on aina asiallista, ystävällistä ja välittävää. Ilman tarpeetonta lässyttämistä ja kauhistelua mutta kuitenkin empaattista ja ammattitaitoista hoitoa."
-Nuppu, 34, Tipotien terveysasema
"Haluan kiittää ambulanssihenkilökuntaa, joka otti vaikean hengitysvaikeuteni vakavasti, rauhoitti ja kuunteli asiallisesti. Hoito jo ambulanssikyydin aikana oli ystävällistä ja asiantuntevaa. Acutassa tutkimus ja hoito jatkui yhtä hyvin, samoin Taysin keuhko-osastolla. Olen äärimmäisen kiitollinen kaikille,jotka osallistuivat hoitoon." - Marianne, 68
"Kamraatinkulman toimintakeskuksessa Ikaalisissa on osallistava, tasa-arvoinen ja positiivinen meininki." - Minna
"Meidän lastensuojelun sosiaalityöntekijä on aivan kultakimpale! Hänellä ei ole varmaan vielä pitkää kokemusta, mutta ymmärrystä ja sydämellisyyttä sitäkin enemmän. Monien ongelmien keskellä hän on aina valmis kuuntelemaan ja auttamaan."
- Monien haasteiden kanssa painiva äiti, Tampere
"Nuorten mielenterveystyöryhmässä Sarviksella on meidän perhe kohdattu lämmöllä ja ymmärryksellä. Valtavan iso kiitos siitä, että otatte nuoren tuntemukset tosissanne ettekä kerro, miten pitäisi ajatella tai tuntea."
"Kiitos Tipotien ravitsemusterapeutti Virpi. Kohtasit minut empaattisesti ja arvostavasti omana itsenäni. Ruokarohkeus ja usko itseeni palasi. Aivan huippu ammattilainen <3."
- Skeittari
"Kiitos Digiklinikan Riialle asiantuntemuksesta, ystävällisyydestä ja vanhempien huolen huomioimisesta! Saimme apua ja hyvät ohjeet jatkoon." - Äiti89
"Sain hyvää ja lämminhenkistä hoitoa Tays Keskussairaalassa. Henkilökunta erittäin ammattitaitoista sekä ystävällistä. Tunsin oloni turvalliseksi ja kohdatuksi koko hoitojakson ajan." - Pia, 54
"Kangasalan keskusterveysaseman influenssarokotuslauantai oli järjestetty hienosti. Henkilöstö piti yllä positiivista ilmapiiriä ja jono eteni rivakasti, vaikka ihmisiä saapui paikalle lähes jatkuvana virtana. Pieni nelivuotias jonottaja huomioitiin hienosti ja hän sai rokotteen nenäsumutteena tutulta terveydenhoitajalta." - Äiti
"Acutan Marianne (otti verinäytteen) ja vaalea polkkatukkainen nainen sekä hoitava lääkäri ansaitsevat kiitosta. Olin aivan paniikissa malaria-epäilyn takia ja sain heiltä hyvää hoitoa ja tarvitsemaani tsemppaamista. Kiitos! Hoidon tarpeen arvioinnissa oli myös mukavan lämmin vastaanotto." - Kati
"Hoitojakso sydänosasto 3:lla oli niin hyvä kuin vain ikinä voi toivoa. Hoitajat kohtasivat lämmöllä ja lääkärit samoin. Puhumattakaan Fimlabin ammattilaisista ja fysioterapeuteista. Olette kaikki kultaakin arvokkaampia!" - Riikka, 34
"Lääkäri Suikki hoiti minun luomen poiston erinomaisesti ja myös jälkihoidon Lempäälässä." - Arja, 66
"Sydämellinen, ystävällinen ja huumorintajuinenkin asiakaspalvelu Sastamalan apuvälinekeskuksessa. Aivan loistavasti huomioivat asiakkaan tarpeet ja toiveet. Pieni asia, joka itselle voi tuntua hankalasti hoidettavalta ongelmalta, järjestyy näiden ammattilaisten kanssa. Ja arki kotona sujuu taas." - Raija, 69
"Oli hyvä vastaanotto, minulle selitettiin, miksi tietokoneella pitää vastata sen kysymyksiin ja mihin ne vastaukset sitte menee."
"Sain erittäin hyvää palvelua sossusta. Pitkään jouduin jonottamaan että sain itselleni oman sosiaaliohjaajan, mutta heti ensimmäisen tapaamisen jälkeen olo oli mahtava." - Schoolboy, 23
"Kuulovammaiseen potilaaseen ja tulkkiin osattiin suhtautua hyvin ja kommunikointi tulkin välityksellä sujui hyvin. Tays on huomioinut nyt koko ajan, että kuulovammaisena potilaana tarvitsen tulkkausta, jottei esim. lääkärin vastaukset jää mulle epäselväksi. Joten he tietävät potilastietojeni perusteella tilata tulkin paikalle kun tarvitaan."
"Kiitos, että päivystyksessä teitte oloni mahdollisimman turvalliseksi silloin kun itselläni oli suuri huoli ja kivut. Koin, että minusta todella välitettiin ja haluttiin auttaa." - Riikka, 34
"Synnyttämässä ollessani Taysissa jokaisen työntekijän kohtaaminen huokui syvää ammattitaitoa. En usko että missään muualla maailmassa olisin saanut tämän tason hoitoa." - Katja, 28
"Nokian kotisairaalan henkilökunnalle kiitos hyvästä hoidosta. Koin, että tulin kuulluksi potilaana ja asioitani vietiin eteenpäin. Kotisairaalan käydessä vastassa oli aina iloiset hoitajat, jotka piristivät päivää kun sairastin kotona." - Terhi, 25
"Pelkkää hyvää sanottavaa Sarviksen ehkäisyneuvolasta! Tunsin itseni kuulluksi ja hoito oli alusta loppuun asiantuntevaa ja ystävällistä."
"Menin Akaan kiirevastaanotolle pitkittyneen migreenikohtauksen vuoksi. Jostain syystä kynnys tehdä niin on ollut korkea, ja olen liian monta kertaa kärvistellyt kovassa kivussa, ajatellen etten halua "rasittaa järjestelmää." Sain kiirevastaanotolla hyvää ja nopeaa hoitoa ja sairauteeni ja kipuuni suhtauduttiin vakavasti. Minua kannustettiin hakemaan jatkossakin apua tarvittaessa, että yksin ei tarvitse pärjätä." - Laura, 37
Pääsin Tipotien terveysasemalla akuutissa kriisitilanteessa nopeasti keskustelemaan terveydenhoitajan kanssa, joka oli erittäin lämmin ja empaattinen. Tunsin, että minusta välitetään."
”Matkalla röntgeniin eksyin väärään kerrokseen. Onneksi kohdalle sattui vartija, joka ohjasi minut sinne mihin olin menossa. Kiitokset vartijalle.”
”Lapseni hammaslääkäri hurmasi tarinankerrontataidollaan niin lapsen kuin minutkin. Lääkäri sai hammaslääkärikäynnin tuntumaan elämykseltä.”
Tyytyväinen asiakas
Lue artikkeli:
Päivitetty 13.12.2024