Murupolku

Readspeaker

Valikkonäyttö

Asiakasmaksut

Asiakasmaksut

Asiakasmaksut-etusivu - ankkurilista

2.0 Hiusviivaerotin


2.0 Hiusviivaerotin


Asiakasmaksut - käyttämättä jätetty palvelu + maksun alennus + oikaisu - nosto

Käyttämättä ja perumatta jääneestä palvelusta peritään maksu

Maksu käyttämättä jätetystä palvelusta on 56,70 euroa.

Maksu peritään, jos jätät saapumatta vastaanotolle varaamanasi aikana ilman hyväksyttävää syytä tai ilman että olet perunut aikaa ennalta.

Asiakasmaksuasi voidaan alentaa tai jättää se perimättä, jos maksu vaarantaa sinun tai perheesi toimeentuloa tai lakisääteistä elatusvelvollisuutta.

Maksun oikaisu

Jos olet tyytymätön laskuun, olethan ensin yhteydessä asiakaslaskutukseen: löydät yhteystiedot laskulta. Asiasi saattaa ratketa asiakaspalvelun avulla.
Halutessasi voit hakea muutosta asiakasmaksuun tekemällä oikaisuvaatimuksen.

2.0 Hiusviivaerotin


Asiakasmaksut - onko sinulla kysyttävää laskustasi - nosto

Onko sinulla kysyttävää laskustasi?

Jokaisessa lähetetyssä laskussa on mukana yhteystiedot (sähköposti ja puhelinnumero), joista voit kysyä laskuusi liittyvistä asioista.

Perusterveydenhuollon ja sosiaalihuollon maksut

Laskun eräpäivän siirtoon tai maksusuunnitelmaan liittyvät asiat

laskutus.pirha@monetra.fi
Puhelin 040 146 9957

Muut laskua koskevat tiedustelut

Akaa, Lempäälä, Orivesi, Punkalaidun, Sastamala, Tampere, Urjala, Valkeakoski ja Ylöjärvi:
asiakasmaksutpegvt@pirha.fi
Puhelin 03 384 5191 (Poikkeuksellisesti ma-ti klo 9 - 12. Palaamme kattavampiin palveluaikoihin mahdollisimman pian.)

Muut kunnat ja suun terveydenhuoltoa koskevat laskut:
Lähetetyssä laskussa on mukana yhteystiedot (sähköposti ja puhelinnumero), joista voit kysyä laskuusi liittyvistä asioista. Puhelinpalvelu avoinna ma-to klo 9 - 12.

Erikoissairaanhoidon maksut (Tays)

Kaikki erikoissairaanhoidon laskuja koskevat tiedustelut

potilaslaskutus@pirha.fi
Puhelin 03 3116 6405

Asiakasmaksut - e-lasku tai digipostipalvelu - web-sisältö

Haluatko laskut e-laskuna tai digipostipalveluun?

Lasku verkkopankkiin

Voit vastaanottaa Pirkanmaan hyvinvointialueen laskut sähköisesti ja saada laskut e-laskuna omaan verkkopankkiisi. Saat maksussa olevan laskun tiedot suoraan verkkopankkiisi, tarkistat ja vahvistat sen, jonka jälkeen maksu maksetaan tililtäsi eräpäivänä.

Toimi näin:

  1. Tee omassa verkkopankissasi sopimus e-laskujen vastaanotosta, valitse laskujen lähettäjäksi Pirkanmaan hyvinvointialue.
  2. Valitse itseäsi koskevat Pirkanmaan hyvinvointialueen laskut. Valittavissa on kaksi kohtaa, joista toisella saat erikoissairaanhoidon laskut ja toisella muut.
  3. E-lasku -valtuutuksen voi tehdä myös omainen omassa verkkopankissaan toisen asiakkaan laskuista, jos hänellä on siellä käyttöoikeus asiakkaan tiliin. Tähän tarvitaan asiakkaan henkilötunnus ja asiakasnumero laskulta.

Hyvinvointialue saa pankilta tiedon annetusta valtuutuksesta, ja asiakkaan seuraava lasku lähtee valtuutuksen tallennuksen jälkeen sähköisenä. Jos sinulla on ongelmia verkkolaskusopimuksen tekemisessä, olethan yhteydessä omaan pankkiisi.

Laskujen vastaanottaminen onnistuu edelleen perinteisenä paperilaskuna. Kannustamme kuitenkin Pirkanmaan  hyvinvointialueen asukkaita laskujen vastaanottamiseen sähköisesti.

Kivra tai OmaPosti

Voit vastaanottaa Pirkanmaan hyvinvointialueen lähettämät laskut sähköisesti Kivran tai OmaPostin digipostipalveluihin. Lisätietoja näiden palveluiden käyttöönottamiseen saat palveluntarjoajien verkkosivuilta.

2.0 Hiusviivaerotin


Asiakasmaksut - sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuja koskeva liite - nosto

Maksut kootusti

Asiakkailta ja potilailta perittävät maksut määräytyvät asiakasmaksulain ja -asetuksen mukaisesti. Asiakasmaksuista on päättänyt aluevaltuusto 15.1.2024.

2.0 Hiusviivaerotin


Asiakasmaksut - tämän sivun löydät myös

Tämän sivun löydät myös osoitteella pirha.fi/asiakasmaksut