Asiakasmaksut

Yhteystiedot ja maksaminen

Jos asia koskee saamaasi laskua, löydät oikeat yhteystiedot (sähköposti ja puhelinnumero) laskulta.

Haluatko laskut e-laskuna tai digipostipalveluun?

Käyttämättä jääneestä palvelusta peritään maksu, jos et tule vastaanotolle varaamanasi aikana ilman hyväksyttävää syytä tai ilman että olet perunut aikaa.

Asiakasmaksuille on asetettu vuosikohtainen enimmäismäärä eli maksukatto.

Maksua voidaan alentaa tai jättää se perimättä, jos maksu vaarantaa sinun tai perheesi toimeentuloa.

Jos olet tyytymätön laskuun, voit hakea siihen oikaisua.

Tiesithän tämän!

Sinun on itse ilmoitettava tuloissa, vähennyksissä tai olosuhteissa tapahtuneista muutoksista. Jos maksua koskeva päätös on perustunut sinun tai edustajasi antamiin virheellisiin tietoihin, maksu voidaan oikaista takautuvasti vuoden ajalta. Virheellisen tiedon antamista on myös se, jos et ilmoita muutoksista kohtuullisessa ajassa.


Maksut kootusti

Asiakkailta ja potilailta perittävät maksut määräytyvät asiakasmaksulain ja -asetuksen mukaisesti. Asiakasmaksuista on päättänyt aluevaltuusto 17.12.2024.


Tämän sivun löydät myös osoitteella pirha.fi/asiakasmaksut

Päivitetty 2.4.2025