Valikkonäyttö
Asiakasmaksut
Asiakasmaksut
Asiakasmaksut-etusivu - ankkurilista
2.0 Hiusviivaerotin
Sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksut - johdanto - nosto
Sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksut
- Terveydenhuollon asiakasmaksut
- Hammashoidon asiakasmaksut
- Sairaalapalvelujen ja lyhytaikaisen laitoshoidon maksut
- Kotihoidon maksut
- Yhteisöllisen asumisen maksut
- Ympärivuorokautisen palveluasumisen ja laitoshoidon maksut
- Ikääntyneiden tukipalvelujen maksut
- Sosiaalihuollon maksut
- Vammaispalvelujen maksut
- Maksuttomat palvelut
2.0 Hiusviivaerotin
Asiakasmaksut - käyttämättä jätetty palvelu + maksun alennus + oikaisu - nosto
Käyttämättä ja perumatta jääneestä palvelusta peritään maksu
Maksu käyttämättä jätetystä palvelusta on 56,70 euroa.
Maksu peritään, jos jätät saapumatta vastaanotolle varaamanasi aikana ilman hyväksyttävää syytä tai ilman että olet perunut aikaa ennalta.
Maksun oikaisu
Jos olet tyytymätön laskuun, olethan ensin yhteydessä asiakaslaskutukseen: löydät yhteystiedot laskulta. Asiasi saattaa ratketa asiakaspalvelun avulla.
Halutessasi voit hakea muutosta asiakasmaksuun tekemällä oikaisuvaatimuksen.
2.0 Hiusviivaerotin
Asiakasmaksut - onko sinulla kysyttävää laskustasi - nosto
Onko sinulla kysyttävää laskustasi?
Jokaisessa lähetetyssä laskussa on mukana yhteystiedot (sähköposti ja puhelinnumero), joista voit kysyä laskuusi liittyvistä asioista.
Perusterveydenhuollon ja sosiaalihuollon maksut
Laskun eräpäivän siirtoon tai maksusuunnitelmaan liittyvät asiat
laskutus.pirha@monetra.fi
Puhelin 040 146 9957
Muut laskua koskevat tiedustelut
Akaa, Lempäälä, Orivesi, Punkalaidun, Sastamala, Tampere, Urjala, Valkeakoski ja Ylöjärvi:
asiakasmaksutpegvt@pirha.fi
Puhelin 03 384 5191, ma-to klo 9 - 12
Muut kunnat ja suun terveydenhuoltoa koskevat laskut:
Lähetetyssä laskussa on mukana yhteystiedot (sähköposti ja puhelinnumero), joista voit kysyä laskuusi liittyvistä asioista. Puhelinpalvelu avoinna ma-to klo 9 - 12.
Erikoissairaanhoidon maksut (Tays)
Kaikki erikoissairaanhoidon laskuja koskevat tiedustelut
potilaslaskutus@pirha.fi
Puhelin 03 3116 6405
Asiakasmaksut - e-lasku tai digipostipalvelu - web-sisältö
Haluatko laskut e-laskuna tai digipostipalveluun?
Lasku verkkopankkiin
Voit vastaanottaa Pirkanmaan hyvinvointialueen laskut sähköisesti ja saada laskut e-laskuna omaan verkkopankkiisi. Saat maksussa olevan laskun tiedot suoraan verkkopankkiisi, tarkistat ja vahvistat sen, jonka jälkeen maksu maksetaan tililtäsi eräpäivänä.
Toimi näin:
- Tee omassa verkkopankissasi sopimus e-laskujen vastaanotosta, valitse laskujen lähettäjäksi Pirkanmaan hyvinvointialue.
- Valitse itseäsi koskevat Pirkanmaan hyvinvointialueen laskut. Valittavissa on kaksi kohtaa, joista toisella saat erikoissairaanhoidon laskut ja toisella muut.
- E-lasku -valtuutuksen voi tehdä myös omainen omassa verkkopankissaan toisen asiakkaan laskuista, jos hänellä on siellä käyttöoikeus asiakkaan tiliin. Tähän tarvitaan asiakkaan henkilötunnus ja asiakasnumero laskulta.
Hyvinvointialue saa pankilta tiedon annetusta valtuutuksesta, ja asiakkaan seuraava lasku lähtee valtuutuksen tallennuksen jälkeen sähköisenä. Jos sinulla on ongelmia verkkolaskusopimuksen tekemisessä, olethan yhteydessä omaan pankkiisi.
Laskujen vastaanottaminen onnistuu edelleen perinteisenä paperilaskuna. Kannustamme kuitenkin Pirkanmaan hyvinvointialueen asukkaita laskujen vastaanottamiseen sähköisesti.
Kivra tai OmaPosti
Voit vastaanottaa Pirkanmaan hyvinvointialueen lähettämät laskut sähköisesti Kivran tai OmaPostin digipostipalveluihin. Lisätietoja näiden palveluiden käyttöönottamiseen saat palveluntarjoajien verkkosivuilta.
2.0 Hiusviivaerotin
Asiakasmaksut - sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuja koskeva liite - nosto
Maksut kootusti
Asiakkailta ja potilailta perittävät maksut määräytyvät asiakasmaksulain ja -asetuksen mukaisesti. Asiakasmaksuista on päättänyt aluevaltuusto 15.1.2024.
2.0 Hiusviivaerotin
Asiakasmaksut - tämän sivun löydät myös
Päivitetty 1.11.2024