Asiakasmaksut
Yhteystiedot ja e-laskut
Jos asia koskee saamaasi laskua, löydät oikeat yhteystiedot (sähköposti ja puhelinnumero) laskulta.
Käyttämättä jääneestä palvelusta peritään maksu, jos et tule vastaanotolle varaamanasi aikana ilman hyväksyttävää syytä tai ilman että olet perunut aikaa.
Jos olet tyytymätön laskuun, voit hakea siihen oikaisua.
Asiakasmaksua voidaan alentaa tai jättää se perimättä, jos maksu vaarantaa sinun tai perheesi toimeentuloa.
Maksut kootusti
Asiakkailta ja potilailta perittävät maksut määräytyvät asiakasmaksulain ja -asetuksen mukaisesti. Asiakasmaksuista on päättänyt aluevaltuusto 17.12.2024.
Lempäälän terveysasemalta aiheettomia laskuja
Pirkanmaan hyvinvointialueelta on lähtenyt vuodenvaihteessa Lempäälässä asuville noin 400 laskua, jotka liittyvät vuoden 2023 käynteihin kiirevastaanotolla tai terveysasemilla. Suurin osa laskuista on aiheettomia, koska käynnit on tilastoitu virheellisesti. Aiheettoman laskun saaneisiin asiakkaisiin ollaan yhteydessä ja laskut hyvitetään. Tarvittaessa saat asiasta lisätietoja laskutuksen asiakaspalvelusta, yhteystiedot löytyvät jokaisen laskun oikeasta yläkulmasta. Olemme pahoillamme virheestä.
Päivitetty 6.2.2025