Vammaissosiaalityön asiakaskysely: 84 prosenttia vastaajista kokee asioinnin vammaissosiaalityössä hyödyllisenä tai erittäin hyödyllisenä

Vammaissosiaalityön kohdennetun asiakastyytyväisyyskyselyn mukaan valtaosa asiakkaista on tyytyväisiä yhteydenpitoon ja kokee tulevansa ymmärretyiksi.

Uutinen

Pirkanmaan hyvinvointialueen vammaissosiaalityö toteutti tammikuun alussa kohdennetun kyselyn asiakkailleen tai heidän läheisilleen, jotka ovat olleet viime aikoina tavalla tai toisella yhteydessä vammaissosiaalityöhön. Enemmistö kyselyyn vastanneista pitää vammaissosiaalityössä asiointia hyödyllisenä ja yhteydenpitoa toimivana.

Yhteensä 245:tä asiakasta tai asiakkaan läheistä pyydettiin osallistumaan anonyymiin kyselyyn, ja kaikkiaan 58 vastasi. Vastaajia oli kaikista ikäryhmistä.

Vastanneista 79 prosenttia oli tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä viimeisimpään asiointiinsa vammaissosiaalityön kanssa. 84 prosenttia vastanneista koki asioinnin vammaissosiaalityössä ylipäänsä hyödyllisenä tai erittäin hyödyllisenä.

90 prosenttia vastanneista koki, että heille kommunikoitiin ymmärrettävällä tavalla, ja 83 prosenttia koki tulleensa ymmärretyksi ja kuulluksi.

– Suuri kiitos kaikille kyselyyn vastanneille. Kyselyssä saimme myös kehittämisehdotuksia, ja kaikkea saamaamme palautetta hyödynnetään palvelujen parantamisessa edelleen, sanoo sosiaalityön johtaja Sonja Vuorela.

Tuoreimmat ajankohtaiset