Hämeenkyrön ja Ikaalisten terveysasemat palvelevat 15.6. alkaen myös chatissa

Terveysasemien chatissa voit kysyä neuvoa terveysasemasi vastaanottotoiminnan sairaanhoitajalta arkisin kello 9–14 samalla tavalla kuin puhelimessakin. Hoitaja arvioi hoidon tarpeesi, antaa ohjeita ja tarvittaessa ohjaa sinut jatkotutkimuksiin tai -hoitoon.

Uutinen

Asiointikuntakohtaisissa chateissa voit lisäksi hoitaa omia ajanvarauksiasi ja terveysasioitasi. Chatissa voit myös kysyä tutkimustuloksiasi ja uusia reseptejäsi. Chat ei koske suun terveydenhuollon palveluja.

Chattiin pääset Pirkanmaan hyvinvointialueen pirha.fi-sivuilta pinkkitaustaisen puhekuplaikonin kautta. Valitse puhekuplaikonista aukeavasta chat-valikosta ”Terveyspalvelut ja terveysneuvonta”, jonka jälkeen sinut ohjataan kotikuntasi avulla oikeaan chatiin.

Jos asian käsittely vaatii henkilötietoja, sairaanhoitaja pyytää sinua tunnistautumaan suomi.fi-palvelun kautta, jolloin voit hoitaa asioitasi turvallisesti vahvasti tunnistautuneena.

Asiointikuntakohtaisten chat-palveluiden myötä Klinik-palvelu poistuu käytöstä Akaassa 30.6.

Sairaanhoitajan chat-palvelu on otettu käyttöön Akaan, Kangasalan, Lempäälän, Nokian, Pirkkalan, Punkalaitumen, Pälkäneen, Sastamalan, Urjalan, Valkeakosken, Vesilahden ja Ylöjärven sosiaali- ja terveysasemilla.

Neuvola-chat palvelee lisäksi kaikkia Pirkanmaan hyvinvointialueen neuvola-asiakkaita odotus- ja vauva-ajan sekä lapsiperhearjen kysymyksissä. Chatissa voi keskustella neuvolan terveydenhoitajan kanssa.

Neuvola-chat on avoinna arkisin klo 10–12.

Tuoreimmat ajankohtaiset