Osallistu ja vaikuta
On tärkeää saada hyvinvointialueen asukkaiden ja palvelujen käyttäjien ääni kuuluville päätöksenteossa ja palvelujen suunnittelussa. Näin voimme kehittää aiempaa parempia ja saavutettavampia palveluja sekä varmistaa niiden yhdenvertaisuuden. Osallistumalla ja vaikuttamalla se on mahdollista!
Kehitämme palveluja saamamme palautteen perusteella, mutta lisäksi pirkanmaalaiset voivat aktiivisesti tuoda näkemyksenä esiin eri tavoin.
Asiakasraati on keskustelu- ja kehittämisryhmä, joka tuottaa tietoa, kokemuksia ja mielipiteitä hyvinvointialueen palveluista.
Aihekohtaisilla kyselyillä selvitetään aika ajoin laajan vastaajakunnan näkemyksiä.
Asukaspoolin jäsenenä pääset suoraan vaikuttamaan palvelujen kehittämiseen. Saat sähköpostiisi tietoa ajankohtaisista kyselyistä ja asukastilaisuuksista.
Asukkailla ja palvelun käyttäjillä on oikeus tehdä aloitteita hyvinvointialueen toimintaa koskevissa asioissa. Aloitteen voi tehdä joko digitaalisella lomakkeella tai toimittamalla sen kirjaamoon.
Jos sinulla on omakohtaista kokemusta esimerkiksi sairaudesta, kuntoutumisesta tai palvelujen käyttämisestä, voit toimia kokemusasiantuntijana tai kehittäjäasiakkaana.
Asukaspaneeleihin on valittu satunnaisotannalla joukko kansalaisia, joka perehtyy ja keskustelee päätöksenteossa tai valmistelussa olevista kysymyksestä.
Sinua saattaisi kiinnostaa
Liity mukaan Asukaspooliin!
Vai haluatko antaa palautetta!
Kun annat meille palautetta, saamme tärkeää tietoa siitä, miten onnistumme ja missä asioissa meillä on parantamisen varaa.
Palaute kohdistuu siihen yksikköön tai palveluun, jota se koskee. Palautteet käsitellään luottamuksellisesti ja voit antaa palautetta myös nimettömänä.
Päivitetty 30.10.2024