Murupolku

Readspeaker

Vammaispalvelujen digitaalinen asiointi

Vammaispalvelujen digitaalinen asiointi

Vammaispalvelujen digitaalinen asiointi

Digitaalisessa asioinnissa voit hoitaa vammaispalvelujen asioita. Voit esimerkiksi hakea kuljetuspalvelua tai muuta palvelua, kuten henkilökohtaista avustajaa tai asunnon muutostöitä.

Vammaispalvelujen digitaalinen asiointi - asioi digitaalisesti - nosto

Asioi digitaalisesti

Omapalvelu

Jos kotikuntasi on Hämeenkyrö, Kangasala, Lempäälä, Nokia, Orivesi, Pirkkala, Tampere, Vesilahti tai Ylöjärvi, käytössäsi on Omapalvelu.

Omapalvelussa voit

  • lähettää hakemuksen liitteet
  • vastata, jos sinulta pyydetään selvityksiä
  • seurata, miten hakemuksesi etenee
  • lukea päätöksen
  • antaa luvan käyttää digitaalista palvelua, jolloin sinulle voidaan lähettää päätös sähköisesti ja pyytää lisää selvityksiä sähköisesti.

Tutustu ennen hakemuksen tekemistä vammaispalvelujen verkkosivuihin. Saat tietoa vammaisille tarkoitetuista palveluista ja tukitoimista. Täytä hakemus huolellisesti.

Jos haluat asioida toisen henkilön puolesta, sinun tulee toimittaa ensin puolesta asioinnin valtakirja vammaispalvelutoimistoon.

Kirjaudu Omapalveluun joko henkilökohtaisella pankkitunnuksellasi tai mobiilivarmenteella OmaPirha-palvelun kautta:

OmaPirha

Voit tehdä vammaispalvelun hakemuksia OmaPirha-palvelun kautta. Vammaisten palvelujen digitaalinen asiointi on käytössä seuraavissa kunnissa: Akaa ja Urjala, Ikaalinen, Mänttä-Vilppula, Parkano ja Kihniö, Sastamala ja Punkalaidun, Valkeakoski sekä Virrat ja Ruovesi.

Lomakkeet ja liitteet

Vammaispalvelujen digitaalinen asiointi - tarvitsetko apua - nosto

Tarvitsetko apua hakemuksen kanssa?

Jos tarvitset apua hakemuksen kanssa, ota yhteyttä palveluneuvontaan tai lähitoreille.

Päivitetty 28.10.2024