Valikkonäyttö
OmaTays
OmaTays
OmaTays on Taysin digitaalisen asioinnin palvelu. OmaTaysissa näet muun muassa omat ajanvarauksesi ja voit täyttää digitaalisia kyselyjä. OmaTaysissa ei näy potilaskertomustekstejä, mutta OmaTaysista pääsee kätevästi katsomaan niitä Omakantaan.
Sähköisen asioinnin palvelu OmaTays
Miten saan OmaTays-palvelun käyttöösi?
Palvelun käyttöönotto ja kirjautuminen tapahtuu pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Ensimmäisellä kirjautumiskerralla sinulta kysytään suostumusta digitaaliseen asiointiin. Muistathan tarkastaa yhteystietosi, jotta voimme asioida kanssasi digitaalisesti.
Mitä voin tehdä OmaTaysissa?
OmaTays auttaa sinua, jos olet saanut kutsun tai olet hoidossa Taysissa:
- Näet ajanvarauksesi ja laboratoriopyynnöt. Osassa yksiköistä voit myös varata ajan tai siirtää ajanvaraustasi.
- Voit asioida alle 12-vuotiaan lapsen puolesta. Myös täysi-ikäisen puolesta asiointi on mahdollista, jos puolesta asioitava on valtuuttanut sinut Suomi.fi-palvelussa asioimaan hänen puolestaan.
- Voit täyttää hoitoon liittyviä kyselyitä.
- Voit lähettää viestejä hoitoyksikköösi.
- Voit osallistua etävastaanotolle.
- Voit antaa biopankkisuostumuksen.
- Voit ottaa käyttöösi TaysPolun, Terveyskylän OmaPolun sekä syövänhoidon verkkopoliklinikan.
- Voit päivittää yhteyshenkilön tietoja.
Täytäthän esitietokyselyn
Moniin hoitoprosesseihin liittyy esitietokysely, joka oli aiemmin saatavilla vain paperisena. Nykyään suuri osa esitietokyselyistä on sähköisenä OmaTaysissa. Suosittelemmekin, että käytät paperisia versioita vain, jos digitaalinen asiointi ei ole mahdollista. Näin antamasi tiedot tallentuvat suoraan järjestelmään, ja ovat ammattilaisen käytössä jo ennen vastaanottokäyntiä. Vastauksia hyödynnetään muun muassa hoitosi suunnittelussa sekä seurannassa.
Digitaalisen kyselyn täyttäminen on mahdollista vain silloin, jos ammattilainen on lähettänyt sen sinulle OmaTaysissa.
Oletko jo käyttänyt OmaTaysia?
Kuulemme mielellämme kokemuksiasi OmaTaysin käytöstä. Anna palautetta tai kerro kehitysehdotuksesi: