Asiakasmaksut

Yhteystiedot ja e-laskut

Jos asia koskee saamaasi laskua, löydät oikeat yhteystiedot (sähköposti ja puhelinnumero) laskulta.

Haluatko laskut e-laskuna tai digipostipalveluun?

Käyttämättä jääneestä palvelusta peritään maksu, jos et tule vastaanotolle varaamanasi aikana ilman hyväksyttävää syytä tai ilman että olet perunut aikaa.

Asiakasmaksuille on asetettu vuosikohtainen enimmäismäärä eli maksukatto.

Jos olet tyytymätön laskuun, voit hakea siihen oikaisua.

Asiakasmaksua voidaan alentaa tai jättää se perimättä, jos maksu vaarantaa sinun tai perheesi toimeentuloa.


Maksut kootusti

Asiakkailta ja potilailta perittävät maksut määräytyvät asiakasmaksulain ja -asetuksen mukaisesti. Asiakasmaksuista on päättänyt aluevaltuusto 17.12.2024.


Tämän sivun löydät myös osoitteella pirha.fi/asiakasmaksut

Lempäälän terveysasemalta aiheettomia laskuja

Pirkanmaan hyvinvointialueelta on lähtenyt vuodenvaihteessa Lempäälässä asuville noin 400 laskua, jotka liittyvät vuoden 2023 käynteihin kiirevastaanotolla tai terveysasemilla. Suurin osa laskuista on aiheettomia, koska käynnit on tilastoitu virheellisesti. Aiheettoman laskun saaneisiin asiakkaisiin ollaan yhteydessä ja laskut hyvitetään. Tarvittaessa saat asiasta lisätietoja laskutuksen asiakaspalvelusta, yhteystiedot löytyvät jokaisen laskun oikeasta yläkulmasta. Olemme pahoillamme virheestä.

Päivitetty 6.2.2025