Hae oikaisua asiakasmaksuun

Jos olet tyytymätön saamaasi laskuun tai asiakasmaksusta annettuun päätökseen, voit hakea siihen oikaisua kirjallisella oikaisuvaatimuksella. Oikaisuvaatimus on tehtävä 30 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaantipäivästä lukien, sitä päivää lukuun ottamatta. Päätöksen katsotaan saapuneen tiedoksesi seitsemäntenä päivänä siitä, kun päätös tai lasku on postitettu, ellei asiassa muuta näytetä.

Ilmoita oikaisuvaatimuksessa nimesi, henkilötunnuksesi, yhteystietosi, oikaistavan päätöksen tai laskun numero, vaatimasi muutos ja perustelusi vaatimukselle.

Liitä mukaan asiakirjat, joihin vetoat. Jos puhevaltaasi käyttää laillinen edustajasi tai asiamiehesi tai jos oikaisuvaatimuksen laatii joku muu henkilö, ilmoita myös hänen nimensä ja yhteystietonsa. Toimita mahdollinen yksilöity valtakirja/valtuutus haluamallesi henkilölle oikaisuvaatimuksen yhteydessä.

Huom! Oikaisuvaatimusten käsittely on valitettavasti pahasti ruuhkautunut.

Kuinka haet?

Voit hakea oikaisua asiakasmaksuihin joko digitaalisesti OmaPirha-palvelussa tai lähettää vapaamuotoisen kirjallisen oikaisuvaatimuksen postitse.

Lähetä vapaamuotoinen kirjallinen oikaisuvaatimus osoitteeseen Pirkanmaan hyvinvointialueen kirjaamoon, PL 272, 33101 Tampere.

Päivitetty 10.4.2025