Ostopalvelutuottajien usein kysytyt kysymykset
Vastauksia palveluntuottajille ongelmatilanteisiin
Ota yhteys verkkolaskujen käsittelijään eli Monetraan.
Osoite: Monetra Pirkanmaan yhteystiedot
Sähköposti: ostolaskut.pirha@monetra.fi
Ota yhteys verkkolaskujen käsittelijään eli Monetraan.
Osoite: Monetra Pirkanmaan yhteystiedot
Sähköposti: ostolaskut.pirha@monetra.fi
Monetra ohjaa kysymyksen oikealle laskun asiatarkastajalle. Jos laskun asiatarkastaja on antanut ohjeen olla suoraan häneen yhteydessä, ole laskun asiatarkastajaan suoraan yhteydessä.
Palveluntuottajan on ilmoitettava hyvinvointialueelle sopimuksensa mukaisesti laskun viivästyminen. Ota yhteys verkkolaskujen käsittelijään eli Monetraan.
Osoite: Monetra Pirkanmaan yhteystiedot
Sähköposti: ostolaskut.pirha@monetra.fi
Monetra ohjaa kysymyksen oikealle laskun asiatarkastajalle. Jos laskun asiatarkastaja on antanut ohjeen olla suoraan häneen yhteydessä, ole laskun asiatarkastajaan suoraan yhteydessä.
Pääsääntöisesti kyllä, mutta esimerkiksi rintamaveteraaneille ja sotainvalideille tukipalveluja tarjoavilla palveluntuottajilla riittää hankintapäätös.
Selvitä oikea laskutustapa ja alv palvelussasi. Laskutustapa löytyy sopimuksesta. Jos olet palvelusetelituottaja, laskutustapa löytyy palvelusetelin sääntökirjasta.
Sopimuksesta ja palvelukuvauksesta löytyy tarkempia ohjeita laskutuksen käynnistymiselle. Ota tarvittaessa yhteys sopimusyhteyshenkilöön laskutustavan selvittämiseksi.
Ennen 1.1.2023 yksikköön saapuneet asiakkaat:
Noudatetaan sen sopimuksen hintaa, minkä perusteella asiakas on yksikköön ohjattu. Palveluntuottajan tulee tietää minkä sopimuksen piirissä yksikössä olevat asiakkaat ovat, mitä hintaa niissä noudatetaan ja mitä keskeytyssääntöjä laskutuksessa noudatetaan.
1.1.2023 jälkeen yksikköön saapuneet asiakkaat:
Asiakkaat ohjataan yksikköön ensisijaisesti asiakkaan kotikunnan/yhteistoiminta-alueen tekemän alkuperäisen sopimuksen perusteella. Mikäli asiakkaan kotikunnalta/yhteistoiminta-alueelta ei ole siirtynyt Pirkanmaan hyvinvointialueelle asiakkaan palvelutarvetta vastaavia sopimuksia, Pirkanmaan hyvinvointialue voi hyödyntää soveltuvia sopimuksia. Kun asiakas ohjataan yksikköön, palveluntuottajien on varmistettava tilaajalta, mitä sopimusta asiakkaan osalta noudatetaan.
Jos teet hyvinvointialueelle lähteviä laskuja ja et tiedä mikä on palvelun hinta, ole yhteydessä oman organisaatiosi esimieheesi.
Henkilöstövuokrausta koskevat laskut kuuluvat hyvinvointialueen omaan palvelutuotantoon. Laskutuksessa käytetään hyvinvointialueen oman palvelutuotannon ja sen tahon kustannuspaikkanumeroa, joka työvoiman on tilannut. Kysy tarvittaessa oikea kustannuspaikkanumero työn tilaajalta.
Henkilöstövuokrausta koskevat sopimukset kuuluvat henkilöstöhallintoon. Sopimusasioissa yhteystiedot: teija.liimatainen@pirha.fi
Laskutusohje ikäihmisten ja vammaisten palveluiden tuottajille
Ohje on tarkoitettu ikäihmisten ja vammaisten palvelujen palveluntuottajille Pirkanmaan hyvinvointialueen laskuttamiseen.
Päivitetty 28.11.2024